vrijdag 10 april 2009

Where the Truth Lies

Eerst gepubliceerd in januari 2006

ThorgalLeuke, goede film. Waar je met plezier naar hebt gekeken. Hij mist net hetgene met de top.
Mag ik nu (begin januari) al zeggen wat de beste film van 2006 is ?
Ok, er staan er nog heel wat te komen maar Where the Truth Lies heeft toch al een plaatsje in mijn hart veroverd.

Om verschillende redenen :
- de hoofdacteurs (Colin Firth, oh my good, ik dacht dat ik in een spiegel naar mezelf zat te kijken :crazy:)
- de mooie vrouwen (yes, I'm guilty!)
- de twee beste periodes uit de Amerikaanse geschiedenis (de jaren '50 en het begin van de jaren '70)
- de muziek, het verhaal, de spannende ontknoping...
- de mooie vrouwen (oh, dat had ik al verteld, ok, ik zal een halve ster van de eindbeoordeling aftrekken omdat ik te gretig was en ik geen vrouwenhaters naar de cinema wil sturen)

Ga deze film NIET zien als u een lineair verhaal wil zien, of als u problemen hebt met gezichten te onthouden of namen. Mensen met Alzheimer worden ten stelligste afgeraden deze film te zien wegens ingewikkeld.

(een halve ster weg omdat er teveel mooie vrouwen in voorkomen en nog een halve ster verloren omdat het einde een beetje té afgerond was..ik hou van suspens, weet u ?)
Filmaffinity - Weetjes op IMDb - Filmprogrammatie

1959. Lanny Morris en Vince Collins vormen samen Amerika's meest bekende komische duo. Ze zijn rijk, machtig en uitzinnig populair. Maar net wanneer hun carrière zich op een ongekend hoogtepunt bevindt, zorgt een gruwelijke gebeurtenis voor een onverwachtse ontnuchtering. Een jonge vrouw wordt dood teruggevonden in hun suite. Ondanks de ijzersterke alibi's die ze kunnen voorleggen, pikt het publiek dit niet. De affaire vernietigt hun reputatie en betekent het einde van het duo. De reden van de breuk blijft in vaagheid gehuld. Vijftien jaar later, in de jaren zeventig, neemt een jonge, beloftevolle journaliste zich voor dit mysterie tot de bodem uit te spitten. Hoe dieper ze graaft, hoe meer ze verstrikt raakt in de netten van beide mannen. Het wordt voor haar steeds moeilijker om te aanvaarden wat ze ontdekt…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten