dinsdag 14 april 2009

Finding Neverland

Thorgal3,5 sterren door Throgal
Ik had mijn twijfels of ik deze film wilde gaan zien. Ik vreesde meer dan een uur naar een kostuumdrama te moeten kijken.
Maar ik heb me daar lelijk in vergist. Ja ze dragen allemaal kostuums van de rijkere klasse vorige eeuw, maar dat stoorde op geen enkel ogenblik.
Het verhaal - echt gebeurd dus, dit is waar de schrijver van Peter Pan effectief zijn inspiratie vandaan haalde - wordt zo vol fantasie verteld, dat het maar een een klein beetje moeite kost om je eigen fantasie aan te spreken.
En zelfs dat komt ook terug in de film : geef volwassenen de kans om terug te denken hoe ze zelf waren als kind, en hun fantasie gaat ook met hun op de loop.
Een heel volledige review kan je lezen bij Cutting Edge

Het waargebeurde verhaal van J.M. Barrie, de schrijver van Peter Pan. Nadat zijn laatste toneelstuk was geflopt, ging Barrie op zoek naar inspiratie. Hij leert de jonge weduwe Sylvia kennen, die op haar eentje haar 4 zoontjes opvoedt. Door zijn contact met deze familie, herontdekt hij de wondere wereld van de kindertijd en de verhaaltjes die daarbij horen. Langzamerhand wordt Peter Pan geboren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten