donderdag 9 april 2009

King Kong

ThorgalRedelijke film, kan er gewoon meedoor. Je zou er niet voor naar de Bioscoop gaan maar gewoon thuis op de bank voor de tv bekijken
Overal krijgt deze film lovende kritieken (IMDB, Humo, cinebel...).

En ik vond hem dus maar niks. Wat is er toch mis met mij ? Iedereen ziet de dingen anders. Ik weet dat je over kleuren en smaken niet kan discussiëren, maar ben ik dan echt zo blind ?

Hieronder een lijstje van dingen die ik niet goed vond (en mensen die mij kennen, weten dat ik van nature een positieve persoonlijkheid heb)..en toch enkele goede punten ook

De film is vééééél te lang (meer dan 3 uur). Ik ben twee keer ingedommeld;
De acteurs zijn zwak. Je merkt enkele keren duidelijk dat ze niet meer weten waar de aap is;
Het verhaal is gekend en toch brengt de regisseur weinig nieuwe elementen aan, zodat de oude versie uit de jaren 30 overeind blijft;
Enkele van de (veel te lange) actiescènes zijn duidelijk zo in elkaar gestoken dat ze een mooi videospelletje maken. Kijk maar met Kerst onder de kerstboom;
In alle kritieken lees ik dat de speciale effecten zo goed zijn. Wel, ik vond ze helemaal niet goed. Ik geef toe dat het moeilijk was om dinosaurussen, apen, schitterende landschappen en levende acteurs samen te brengen tot een spetterende cocktail...maar als je dat niet kan, dan begin je er beter niet aan. Geef mij maar de special effects van Star Wars, daar probeert men tenminste niet dingen te realiseren die men toch niet kan.
Wel goed :
King Kong z'n gezicht was fantastisch. Dit is vooral te danken aan de acteur Andy Serkis (die ook al Gollem tot leven bracht in Lord Of the Rings)
De film is duidelijk met liefde gemaakt voor het originele verhaal (heel wat verwijzingen naar de eerste film) maar ontbreekt toch duidelijk een ziel.
[adsense:]
Filmaffinity - Weetjes op IMDb - Filmprogrammatie
Het gerucht gaat dat de bewoners van Skull Island een mysterieuze kracht aanbidden. Reden genoeg voor de overambitieuze regisseur Carl Denham om het eiland tot decor voor zijn volgende film te bombarderen en zijn hele filmcrew stante pede in te schepen. Eenmaal op het eiland stuiten ze op een enorm monster. Deze ontdekking betekent het begin van een romantisch avontuur met in de hoofdrollen het beest, Denhams' mooie toneelactrice Ann Darrow en de Newyorkse scenarioschrijver Jack Driscoll, wiens hart en moed stevig op de proef worden gesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten