woensdag 20 mei 2009

Tropic Thunder

ThorgalLeuke film, (nog) geen herzien beurt waard maar er zitten al redelijk veel leuke pluspuntjes in
Ik vond Tropic Thunder een héél grappig filmpje, maar vrees dat niet iedereen dezelfde mening zal hebben. Het voornaamste probleem zal waarschijnlijk zijn dat de film teveel dingen in één wil aanbieden, waardoor de liefhebbers van de onderlinge delen niet genoeg waar voor hun geld krijgen. Maar ik hou nu eenmaal van héél verschillende dingen, dus voor mij was het eten EN drinken.

Het is een goedgemaakte parodie op films zoals Platoon, Apocalypse Now en Hamburger Hill. Verder zit de film bomvol inside jokes waardoor ik constant zat te lachen. Enkel een paar Amerikanen die naast mij zaten vonden het even goed. Misschien zegt dat iets over mijn gevoel voor humor, of over het feit dat nogal wat grappen niet door iedereen begrepen worden.

De acteurs zijn ook heel goed gekozen, met Jack Black als een drugsverslaafde die alleen maar onderbroekenlol-films meer kan maken, Ben Stiller als het nieuwe antwoord op Rocky, Rambo, en The Terminator, en Tom Cruise die een fantastische karikatuur neerzet van een filmproducent.

De grootste verrassing is echter Robert Downey Jr., die een schitterende vertolking geeft van Kirk Lazarus, een acteur die al 5 Oscars op zijn palmares heeft.

Bovendien is de film een kritiek op acteurs, Oscars, Hollywood...en dit alles in een film die het juist moet hebben van acteurs en Hollywood...heel grappig.

Zorg ervoor dat je op tijd in de bioscoop bent, want de film begint met 3 fictieve trailers van de respectievelijke acteurs. Enorm grappig!.

En na de film blijf je best naar de aftiteling kijken, om enkele leuke R 'n' B danspasjes van Tom Cruise te bewonderen.

Conclusie: ik vond de film heel onderhoudend, en ben benieuwd of ik de enige ben hier op TenderFeelings. Te vermijden als je niet houdt van inside jokes of als iedereen rond jou altijd lacht om grappen die je niet begrijpt.

Superster Tugg Speedman (Ben Stiller) is gecast voor de hoofdrol in de grootste en duurste oorlogsfilm ooit gedraaid. Samen met de rest van de sterrencast vliegt hij naar Zuid-Oost Azië. De cast bestaat uit 3-voudig Oscarwinnaar Kirk Lazarus (Robert Downey Jr.); Jeff Portnoy (Jack Black), ster uit een bekende komediereeks; multi-platinum hip hop ster/ondernemer Alpa Chino en tenslotte de rookie Kevin Sandusky. Al snel na de eerst draaidag komen de acteurs diep in de jungle terecht en belanden zo in een echte oorlogssituatie. Willen ze in één stuk uit de jungle geraken dan zullen ze snel een echte groep soldaten moeten vormen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten