zaterdag 16 mei 2009

Borat

ThorgalLeuke film, (nog) geen herzien beurt waard maar er zitten al redelijk veel leuke pluspuntjes in
Ik geef het eerlijk toe : mijn verwachtingen waren hoog gespannen. Sacha Baron Cohen is een hele grappige filmmaker en de stukjes die ik zag waren hilarisch. Maar toch ben ik een beetje van een kale kermis teruggekomen. Zoals vaak gebeurt, zijn de beste stukjes te zien op Youtube of in de trailers, en wat er verder nog aan de film toegevoegd wordt is vaak meer van hetzelfde.
Toch heb ik me geen enkel moment verveeld, omdat het wel steeds grappig/vulgair/schokkend blijft. Eén scène in het bijzonder zal nooit meer uit mijn netvliezen te branden zijn, en als ik als demente bejaarde op 80 jarige leeftijd aan Alzheimer zal lijden, dan zal ik nog met een mengeling van weemoed, afkeer en hilariteit terugdenken aan de naakte worstelpartij tussen Borat en zijn cameraman. Maar voor de rest is het een filmpje dat je gerust volledig op Youtube kan bij elkaar puzzelen.
Filmaffinity - Weetjes op IMDb - Cinenews

De film BORAT is een verslag van de Kazakstaanse reporter 'BORAT' (gespeeld door Sacha Baron Cohen, ook wel bekend als Ali G). Hij is door de Kazakstaanse regering naar 'de US en A' gestuurd om daar een documentaire te maken over het land en de mensen.
Het wordt een hilarisch, grensverleggend maar zeer vermakelijk verslag. Alleen BORAT is in staat vrijuit te gaan met opmerkingen als;
Come see my movie film on November 1, we'll have sexy time!…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten