dinsdag 12 mei 2009

The Office

ThorgalGewoon een goede film, die het gewoon net niet heeft. Leuk om te zien! Geen grote ergenissen ofzo
The Office is een beetje de Britste tegenhanger van Het Eiland. Beide series spelen zich af in het kantoor van een groot bedrijf waar lichtjes gestoorde mensen rondwerken. Maar daar houdt volgens mij de vergelijking op. Want terwijl heel wat van de karakters in Het Eiland erg sterk lijken op collega's op mijn werk, kan ik me moeilijk vereenzelvigen met de personages in The Office. Het is er allemaal een beetje teveel over.

Dat is trouwens één van de redenen waarom The Office een grote hit was, en Het Eiland door veel mensen niet begrepen werd. Want wat is er grappig aan lachen met mensen die je elke dag om je heen ziet? Het is toch grappiger om onwaarschijnlijke situaties te lachen, of niet ?
Maar begrijp me niet verkeerd, ik vind The Office heel grappig. Het is gewoon een ander soort humor. Veel heeft te maken met de vorm waarin de humor gegoten wordt. Hier bij The Office is het een soort documentaire die gedraaid wordt over het reilen en zeilen in een firma. De personages zitten dan ook in een reality-tv keurslijf en spelen op de camera en het publiek in, wat natuurlijk niet het geval is bij Het Eiland.
Als u houdt van tragikomische situaties en u spreekt een aardig mondje Engels, dan zal u genieten. Maar als u het op de heupen krijgt van mensen die denken dat ze belangrijk zijn en het ook laten merken, dan zal u zich onweerstaanbaar ergeren...

PS : Citroenen bevatten echt meer suiker dan aardbeien (het antwoord op een vraag die in de serie werd gesteld.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten