donderdag 19 maart 2009

Vicky Cristina Barcelona

ThorgalLeuke film, (nog) geen herzien beurt waard maar er zitten al redelijk veel leuke pluspuntjes in
Voor sommige critici kan Woody Allen niets goed meer doen. Ik begrijp deze mensen niet. Woody Allen levert jaarlijks een leuke, onderhoudende film af en het lijkt wel of critici niet kunnen wachten om de film af te breken. Als ze dat op objectieve wijze zouden doen, dan zou ik daar mee kunnen leven. Maar als ze beginnen met futiliteiten buiten proportie op te blazen om toch maar iets slechts over een film te schrijven, dan word ik echt wel kwaad.
Vooral de 'critici' van Zone02 zijn experten in het bespreken van films zonder enig greintje integriteit. Ze hielden niet van Cassandra's Dream. Ze haatten Match Point. En nu geven ze 1 ster aan Vicky Cristina Barcelona. Wel, ze weten niets over films :)

Het klopt wel dat Allen geen echte meesterwerken heeft afgeleverd sinds 1999 (The Sweet and Lowdown), maar wat hij aflevert is nog steeds 10 keer beter dan de doorsnee rommel die we over ons krijgen. Ik vond 'Match Point' een uitstekende film. Scoop was erg grappig. 'Cassandra's Dream' werkte voor mij uitstekend door de mix van tragedie en humor. En 'Vicky Cristina Barcelona' is een hele leuke lichte komedie.

'Vicky Cristina Barcelona' bevat enkele erg grappige momenten Penelope Cruz in overdrive bijvoorbeeld), mooie plaatjes van Barcelona, goed geacteerd en toffe muziek. Zeker geen meesterwerk, maar ik heb me op geen enkel moment gestoord en de tijd vloog verbazend goed vooruit :)

En voor de critici bij Zone02: als jullie vinden dat een saunabezoek met Yves Leterme en Didier Reynders opwindender is dan Penelope Cruz die Scarlet Johansson kust...dan is er toch iets mis met jullie seksuele fantasieën :)

Vicky (Rebecca Hall) en Cristina (Scarlett Johansson) zijn twee Amerikaanse vrouwen die de zomer in Barcelona doorbrengen. Daar ontmoeten ze een Spaanse schilder (Javier Bardem) en diens mooie, maar knettergekke ex-vrouw (Penélope Cruz). Samen raken ze verwikkeld in een romantisch avontuur dat voor sommige van hen een tragedie en voor andere een wonder is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten