zondag 22 maart 2009

Revolutionary Road

Deze film liet me eerlijk gezegd een beetje koud. Vroeger had ik het altijd moeilijk met films die over ruzies gingen en echtscheidingen en dat soort zaken, maar ik ben gelukkig wat opgegroeid en hou wel van een portie agressiviteit in het huwelijk (zolang het maar op het scherm is) en er zijn in deze film toch wel een paar sterke scènes die zo recht uit het leven gegrepen zijn, dat ik even vergat dat ik naar Leonardo en Kate zat te kijken. Helaas is de film te lang en had ik hier veel meer van verwacht.

Korte inhoud: Eind jaren vijftig, Amerika floreert. Frank en April Wheeler zijn jong, aantrekkelijk en veelbelovend stel. Ze hebben twee leuke kinderen en wonen in een welvarende buitenwijk ergens in Connecticut. Maar gelukkig, of zelfs maar tevreden zijn ze niet. Frank heeft een saaie kantoorbaan, April treurt om een gefnuikte carrière als actrice. Ze waren toch voorbestemd om anders te zijn, beter? In een uiterste poging aan hun gezapige burgerbestaan te ontsnappen besluiten ze naar Frankrijk te gaan. In Europa zullen hun bijzondere gaven zich wel kunnen ontwikkelen, ver van de oppervlakkige consumptie maatschappij die Amerika in hun ogen is. Hun relatie verzandt echter in eindeloos gekibbel en jaloezie, en een drama lijkt onafwendbaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten