maandag 30 maart 2009

Gothika

ThorgalLeuke film, (nog) geen herzien beurt waard maar er zitten al redelijk veel leuke pluspuntjes in
Ik had zin in een ouderwetse griezelfilm zonder tieners (dus geen 'Scream' of 'I know what you did last summer'-kloon). En ik heb met GOTHIKA waar voor mijn geld gekregen.
Ok, het verhaal is niet origineel (psychiater wordt psychopate) en de griezeleffecten waren heel cliché (pas op ! achter je !) maar ik heb na de film in het wegrijden toch lekker mijn autodeur goed gesloten en terwijl ik dit verslag schrijf, kijk ik angstig rond... een geslaagd filmpje dus ! :>

Dr. Miranda Grey werkt als psychologe onder leiding van haar man, de directeur van de psychiatrische afdeling van de vrouwengevangenis van Woodward. Ze behandelt er gevaarlijk gestoorde patiënten zoals Chloe, een charismatische moordenares wiens bekentenissen over satanische martelingen volgens de dokter voortspruiten uit een paranoïde geest. Maar Miranda's huwelijk en veilig bestaan komen plots in gevaar als een ontmoeting met een geheimzinnig meisje uitloopt op een nachtmerrie die alle verbeelding tart. Als Miranda wakker wordt na het verschrikkelijke incident, ontdekt ze dat haar man vermoord werd en dat alle bloederige sporen in haar richting wijzen. Ze zit nu opgesloten in Woodward samen met de patiënten die ze voordien met methodische afstandelijkheid behandelde. Haar enige herinnering van de nacht van de moord zijn fragmentarische beelden van het raadselachtige meisje en haar labiel gedrag en beweringen dat ze onschuldig is worden door haar vroegere collega's onder wie Dr. Pete Graham gezien als tekenen van steeds grotere waanzin. Zelf moet Miranda nu op haar instincten vertrouwen in plaats van feiten en gaandeweg begint ze te geloven dat ze bezeten is van een bovennatuurlijke macht die uit is op wraak...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten