dinsdag 2 juni 2009

Saw IV

ThorgalMatige film. Zitten een paar goede punten aan, maar voornamelijk niet goed te noemen
Dit is waarschijnlijk de gemakkelijkste filmbespreking die ik ooit mocht afleveren. Gewoon een copy-paste van mijn vorige (voor SAW III). De eerste twee SAW films kregen van mij 3 sterren, de derde was minder sterk dus kreeg jij een half sterretje minder. En ik had gedacht dat het bij 3 films zou blijven, maar dat is buiten de boekhouder van de regisseur gerekend die vond dat er dit jaar ook wat geld in het laatje moest komen. Er is dus een nieuwe 'jigsaw' en ik kan je nu al verklappen dat er zeker een vijfde deel komt.
Voor de liefhebbers: het is nog altijd een ziek filmpje, geen aanrader voor mensen die niet tegen een hoop bloed kunnen of afgezaagde ledematen. De puzzels zijn niet meer zo inventief en soms zelfs echt wel vervelend, dus gaat er ook nu weer een half sterretje af. Benieuwd of ik ooit eens nul sterren zal mogen geven :)

[video:youtube:aIbShwaxLVE ]
Na de dood van inspectrice Kerry zetten twee doorgewinterde FBI-agenten hun schouders onder het onderzoek. Samen met detective Hoffman proberen ze de macabere puzzels van Jigsaw op te lossen. Maar dan wordt commandant Rigg ontvoerd en meegesleurd in de perverse spelletjes van de psychopaat. Hij heeft negentig minuten om enkele valstrikken op te lossen en een oude vriend te redden. Ondertussen ontdekken Hoffman en zijn twee assistenten enkele lichamen en aanwijzingen die hen naar de ex-vrouw van de Killer zullen leiden. Het ware verhaal dat achter de koelbloedige moordenaar schuilt, zal stukje bij beetje onthuld worden, evenals zijn sinistere plannen in het verleden, heden...en de toekomst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten