donderdag 14 oktober 2010

Heroes

Toen ik het eerst hoorde over HEROES was ik erg geïnteresseerd. De vergelijking met X-men ging zelfs een beetje op, al werden er heel wat minder special effects gebruikt. Vooral het eerste seizoen was interessant, omdat de karakters nog ontwikkelden en je je de hele tijd zat af te vragen welke speciale krachten een nieuw personage zou ontwikkelen.

De acteurs waren ook leuk, vooral omdat je ze al eerder gezien had (Hayden Panettiere in Ally McBeal, Milo Ventimiglia in The Gilmore Girls, Jack Coleman in Dynasty).

Maar naarmate het tweede seizoen verder kabbelde, verminderde mijn enthousiasme. De serie si gewoon te traag, en verschillende zijpistes worden alleen maar aangebracht om het seizoen te laten rekken.

Vooral de plotholes deden de serie de das om. Peter leert de hele serie nieuwe krachten, en doet er helemaal niets mee. En ook de grote slag met Sylar was helemaal niet spannend.

Sylar is nog zo een karakter dat mij teleurstelde. Hij steelt alle krachten, maar gebruikt uiteindelijk alleen maar zijn telekinese. Stom, want hij had super-oren gestolen (ik weet het, het klinkt idioot als je de serie niet gezien hebt) maar hoorde Niki en Hiro helemaal niet afkomen.

Ik heb via de Humo nu het vierde seizoen gewonnen, hopelijk is dat beter dan de vorige. Anders zal Kapaaza of 2dehands een DVDtje meer hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten